پرنده کوچولوی مهاجر

پرنده مردنی است پرواز را به خاطر بسپار

پرنده کوچولوی مهاجر

پرنده مردنی است پرواز را به خاطر بسپار

نامه اوباما به دخترانش

نامه اوباما به دخترانش: "لبخندتان قلبم را گرم می کند"

 

خبرنامه گویا - رو باراک اوباما به عنوان چهل و چهارم‍ین رییس جمهور امریکا سوگند خورد. به خاطر ا‍ین واقعه ی تاریخی، مجله [PARADE] از رییس جمهور منتخب که مردی خانواده دوست است خواست تا آن چه را برای دخترانش می خواهد در نامه ای بنویسد. در اینجا این نامه را می خوانید:

 

مالیا و ساشا ی عزیز،
می دانم که در دو سال گذشته روزهای خوشی را در کمپین تبلیغاتی پشت سر گذاشته اید، به پیک نیک و اجتماعات مردمی رفته اید، و هر نوع خوراکی ای که شاید من و مادرتان نباید اجازه می داده ایم خورده اید. اما می دانم که همیشه هم برای شما و مادرتان آسان نبوده است، و هرچه قدر هم که برای سگ جدیدتان هیجان زده هستید، جبران تمام زمانی که از هم جدا بوده ایم را نخواهد کرد. می دانم که در این دو سال چیزهای بسیاری را از دست داده ام، و امروز می خواهم به شما کمی بیشتر در این باره بگویم که چرا تصمیم گرفتم خانواده مان را راهی این سفر کنم.

وقتی مرد جوانی بودم، فکر می کردم تمام زندگی درباره ی من است – این که چطور راهم را در دنیا پیدا خواهم کرد، موفق خواهم شد، و چیزهایی را که می خواهم به دست خواهم آورد. اما پس از آن شما دو نفر با تمام کنجکاویها و شیطنت هایتان پا به دنیای من گذاشتید. با آن لبخندهایی که همیشه قلبم را گرم و روزم را روشن کرده اند. و ناگهان، تمام نقشه های بزرگی که برای خودم داشتم دیگر چندان مهم نبودند. به زودی دریافتم که بزرگ ترین لذت زندگیم، لذتی بود که در زندگی شما می دیدم. و فهمیدم که زندگی ام ارزش چندانی نخواهد داشت مگر این که بتوانم مطمئن باشم که شما تمام فرصت های خوشحالی و خرسندی را در زندگی تان داشته اید. دخترانم، در نهایت این چیزی بود که به خاطرش نامزد ریاست جمهوری شدم: به خاطر چیزهایی که برای شما و تمام کودکان این ملت می خواهم.

می خواهم تمام کودکانمان به مدرسه هایی بروند که توانایی آموزشی آن ها را داشته باشد- مدارسی که آن ها را به چالش بخواهد، به آن ها الهام دهد، و حسی از شگفتی درباره ی دنیای اطرافشان به آن ها تزریق کند. می خواهم شانس این را داشته باشند که به دانشگاه بروند- حتی اگر پدر و مادرشان ثروتمند نیستند. و می خواهم که شغل های خوبی داشته باشند: شغل هایی که درآمد خوبی دارند و مزایایی مانند بیمه به آن ها می دهند، شغل هایی که به آن ها این اجازه را می دهند که با کودکانشان وقت بگذرانند و با وقار بازنشسته شوند.

می خواهم مرزهای اکتشافات را گسترش دهیم تا شما بتوانید تکنولوژی و اختراعات جدیدی را ببینید که زندگی مان را بهتر و سیاره مان را پاکیزه تر و امن تر می کنند. و می خواهم مرزهای انسانیت را گسترش دهیم تا به چیزی فراتر از مرزبندی های نژادی، منطقه ای، جنسی و مذهبی برسیم که ما را از شناخت بهتر یکدیگر باز می دارد.

گاهی باید مردان و زنان جوانمان را به جنگ و موقعیت های خطرناک بفرستیم تا از سرزمینمان محافظت کنیم- اما وقتی چنین کاری کردیم، می خواهم مطمئن باشم که تنها به دلیل خیلی موجهی بوده است، این که تلاش کنیم تا اختلاف هایمان با دیگران را با آرامش و صلح حل کنیم، و هر آنچه از دستمان بر می آید انجام دهیم تا از زنان و مردان ارتش مان محافظت کنیم. می خواهم تمام کودکان بدانند که نعمت هایی که این امریکایی های شجاع برای آن می جنگند ارزان به دست نیامده است- که امتیاز ویژه ی شهروندی این سرزمین مسئولیت فراوانی با خود به همراه دارد.

این درسی بود که وقتی هم سن و سال شما بودم مادربزرگتان به من آموخت،

سطرهای آغازین بیانیه ی استقلال را برایم خواند و از مردان و زنانی گفت که برای برابری راهپیمایی کردند زیرا باور داشتند که کلماتی که دو قرن پیش در آن بیانیه آمده باید معنایی داشته باشد.

او به من کمک کرد تا بفهمم که امریکا کشور بزرگی ست نه به خاطر بی عیب بودنش بلکه به این خاطر که همیشه می تواند بهتر شود- و این که کامل کردن کار ناتمام بی نقص کردن اجتماع مان به عهده ی تک تک ماست. این مسئولیتی است که به فرزندانمان منتقل می کنیم، با هر نسل جدید به امریکایی که می خواهیم نزدیک تر می شویم.

امیدوارم هر دوی شما این کار را در دست بگیرید، غلط هایی که می بینید را درست کنید و تلاش کنید فرصت هایی که خود داشته اید را به دیگران بدهید. نه فقط به خاطر این که مجبور هستید تا چیزی به کشوری برگردانید که چیزهای فراوانی به خانواده ی ما داده است- هرچند چنین تعهدی دارید. اما به خاطر این که به خودتان تعهد دارید. زیرا تنها زمانی که خود را به چیزی بزرگتر از خودتان متصل می کنید، پتانسیل واقعی خود را در می یابید.

این چیزهایی ست که برای شما می خواهم- این که در جهاتی رشد کنید که هیچ محدودیتی برای رویاهایتان وجود ندارد و چیزی نیست که نتوانید به آن دست پیدا کنید، این که زنانی دلسوز و متعهد باشید که به ساختن چنین دنیایی کمک می کنند. و می خواهم تمام کودکان تمام فرصت هایی که شما برای یادگیری، رویاپردازی و رشد کردن در اختیار داشته اید، داشته باشند. به این دلیل است که خانواده مان را راهی چنین ماجراجویی بزرگی کردم.

به هر دوی شما افتخار می کنم. بیش از آن چه که بدانید دوستتان دارم. و هر روز به خاطر صبر، وقار، مهربانی و شوخ طبعی تان متشکرم و این در حالیست که خود را برای شروع زندگی جدیدمان در کاخ سفید آماده می کنیم.

با عشق، پدر

نظرات 4 + ارسال نظر
محمود 8 - بهمن‌ماه - 1387 ساعت 02:06 http://www.zanjanhistory.blogsky.com

سلام وبلاگ جالب و قشنگی داری
بهت تبریک می گم
خواستی به ما هم سربزنی خوشحال می شم



www.zanjanhistory.blogsky.com

پری وش 8 - بهمن‌ماه - 1387 ساعت 08:55 http://nymphlike.blogsky.com

----------------------------[گل]به نام خداوند لوح و قلم[گل]-----------------------------------
اول از روی ادب ای گل صد برگ سلام
امیدوارم سلامی که از اعماق دریای بی ساحل قلبم نثارتان می کنم پذیرا باشید
این[گل] تقدیم به شما
دوم از روی محبت به تو دارم این کلام
بزرگی گوید : دوست پاسخ نیاز آدمی است
تمایل دارید کشتزار وب مرا با دوستی ات بارور نمایید
تا با سپاس خوشه هایش را برگیرم
منتظر حضور سبزتان می باشم
بیا از عطر خود پر کن مشامم را[گل]
که یک امروز خواهم بود مهمانت[گل]

بدرود[بدرود] و
تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

پری وش 8 - بهمن‌ماه - 1387 ساعت 09:15 http://nymphlike.blogsky.com

----------------------------[گل]به نام خداوند لوح و قلم[گل]-----------------------------------
اول از روی ادب ای گل صد برگ سلام
امیدوارم سلامی که از اعماق دریای بی ساحل قلبم نثارتان می کنم پذیرا باشید
این[گل] تقدیم به شما
دوم از روی محبت به تو دارم این کلام
بزرگی گوید : دوست پاسخ نیاز آدمی است
تمایل دارید کشتزار وب مرا با دوستی ات بارور نمایید
تا با سپاس خوشه هایش را برگیرم
منتظر حضور سبزتان می باشم
بیا از عطر خود پر کن مشامم را[گل]
که یک امروز خواهم بود مهمانت[گل]

بدرود[بدرود] و
تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

زرتشت 8 - بهمن‌ماه - 1387 ساعت 19:59 http://zartosht.blogsky.com

وبلاگ خوبی داری. به وبلاگ من هم سر بزنی خوشحال می شوم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد