پرنده کوچولوی مهاجر

پرنده مردنی است پرواز را به خاطر بسپار

پرنده کوچولوی مهاجر

پرنده مردنی است پرواز را به خاطر بسپار

هفت سین!

خانمــی با همســــــرش گفــت اینچنیـــــن :
 

کای وجــــــودت مــــایه ی فخـــــر زمیــــــن !
 

ای که هستـــی همســـری بس ایــــده آل !
 

خواهشــــی دارم .. مکُــــن قال و مقـــــال !
 

هفــــت سیـــــن تازه ای خواهــــــم ز تـــــو
 

غیـــــــر خرج عیـــــد و ...  غیــــر از رختِ نو
 

"سین" یک ، سیّاره ای ، نامــــش پـــــراید
 

تا برانـــــــــم مثـــــــل بـــــرق و مثــــــل باد
 

"سین" دوم ، سینــــه ریـــــزی پُر نگیـــــــن
 

تا پَــــرَد هــــوش از سر عمّـــــه شهیــــن !
 

"سین" سوم ، یک سفـــــر سوی فـــــرنگ
 

دیـــــــــدن نادیــــــــده هـــــــای رنـگ رنـگ 


"سین" چارم ، ساعتی شیـــــک و قشنگ
 

تا که گویـــــم هست سوغـــات فرنــــــگ !
 

"سین" پنجـم ، سمــــع دستـــورات مــن !
 

تا ببالــــــم مـــــن به خــود ، در انجمــــن !
 

....
آنگه ، آن بانـــــو ، کمـــــــی اندیشــــه کرد 


رندی و دوز و کلَـــــــــک را پیشــــــــه کرد !
 

گفــــــت با ناز و کرشمـــــه ، آن عیـــــال !! 


من دو  "سین" کم دارم ، ای نیکـو خصال !
 

....

گفت شویش : من کنــــــــــون یاری کنم
 

با عیال خویـــــــــش ، همکـــــاری کنم !!
 

"سین" ششم ، سنگ قبـــری بهر من !
 

تا ز من عبـــــــرت بگیرد مـــــــــرد و زن ! 


"سین" هفتم ، سوره ی الحمد خوان ... 


بعد مرگــــــم ، بَهر شــــوی بی زبان !!! 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد